8 Mayıs 2008 Perşembe

Tarım organik, üretim ekolojik olmalı.

Bossa Denim’in küresel ısınmayı ve organik tekstili tartışmak için biraraya getirdiği tekstil sektörü karar verdi:

“Tarım organik, üretim ekolojik olmalı.”


Bossa Denim’in öncülüğünde, Türkiye’deki tekstil konusunun öncülerini ve ülkenin dört bir yanından pamuk konusunun uzmanlarını biraraya getiren “Bossa Denim Geleceğe Bakıyor” sempozyumu 28 Şubat’ta İstanbul’da yapıldı. Toplantının gündeminde ekolojik üretim başroldeydi.

Küresel ısınmanın nedenleri ve etkilerin değerlendirildiği toplanıtda bir yandan da dünyada ve Türkiye’de pamuğun geleceği masaya yatırıldı. Türkiye’deki pamuk üretiminde bölgesel teşviklerden küresel ısınımanın tüketici davranışlarındaki etkisine bir çok önemli konu tartışıldı.

Toplantı, Bossa Denim Satış ve Pazarlama Grup Müdürü Hakan Kortan’ın dünyamızın yaşamakta olduğu değişimden hareketle, “Ortak geleceğimiz ve gezegenimiz için iyi bir şeyler yapmak zorundayız” diyerek yaptığı açılış konuşması ile başladı.

TADER (Tekstil Araştırma Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Işık Tarakçıoğlu, küresel ısınmanın nedenleri ve dünyaya etkilerini anlattı,
dünyada ve Türkiye’de pamuğun geleceğini değerlendirdi.

Bossa Denim ve Spor Giyim Ürün Geliştirme ve Ürün Yönetimi Müdürü Dr. Dilek Erik, küresel ısınmanın tüketici davranışlarındaki etkisini anlattı. Bossa Denim’in çevre misyonunu ve üretim anlayışını dinleyicilerle paylaşarak, katılımcıları daha ekolojik bir sektör olmaya çağırdı.

TARGEV (Türkiye Tekstil, Hazır Giyim, Deri Sanayi, Teknoloji ve Tasarım Araştırma Vakfı) Yönetim Kurulu Başkanı Nebahat Kılıç, organik ürünlerin değişen çevre koşullarında üreticiye ve tüketiciye kattığı değerleri gündeme getirdi.

Egedeniz Tekstil AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Ünsal, organik pamuk ve tekstil konusundaki birikimlerini paylaştı.

Son olarak konuşan TOBB Konfeksiyon ve Hazır Giyim Meclis Başkanı Umut Oran ise Türkiye’deki pamuk üretiminde bölgesel teşviklerin rolünü değerlendirdi.

Program, sempozyum sonrası verilecek kokteylle sona ererken, tekstilciler artık “Tarım organik, üretim ekolojik olacak.” diyerek dağıldılar.

KAYNAK : İHKİB

Hiç yorum yok: