19 Nisan 2008 Cumartesi

Charlers Fishman - Wal Mart Etkisi



Perakendede dünyanın en büyüğü olan Wal-Mart’ı analiz ettikten sonra kitaplaştıran gazeteci Charles Fishman, "Wal-Mart Etkisi" konulu konferansta yaptığı konuşmada, İstanbul’da bütün perakendecileri dolaştığını, bir tek Kapalıçarşı’ya gitmediğini belirtmişFishman, ‘Wal–Mart’ın istediği üreticiyi batıracak gücü var ama birçoğunu da zengin etti. kurallarına kendini uydurabilen kazanır’ diyor. Fishman, Türkiye perakende sektörünün lojistikte biraz daha öğrenme ihtiyacı bulunduğunu belirterek, "Wal-Mart Türkiye'ye girerse, dehasını işte bu noktada uygulayacaktır" "Wal-Mart'ın birinci veya ikinci sırada yer almayacaksa Türkiye'ye girmeyi düşünmeyeceğini belirtti. Wal-Mart'ın Türkiye pazarına girmesi halinde yaşanacak olumlu etkilerden de söz eden Fishman, "Çok sayıda istihdama neden olacak ve de Türk ürünleri satın alacak. Hatta Wal-Mart beğendiği ürünleri yurtdışındaki mağazalarda da satabiliyor. Böylece üreticiler ofis açmadan Çin'de, Meksika'da ürünlerini satabiliyor" diyor.


Wal - Mart'ın ABD'de 31 süpermarket zincirinin iflasına neden olduğunu söyleyen Wal-Mart'ın Türkiye'ye gelmesi halinde, süpermarketlerin kapanmasına neden olacağına inanmıyor. "Ancak zorlanacakları kesin, Wal-Mart, Meksika ve Çin'e gittiğinde tam bir kasırga yarattı. Türkiye için de bir kasırgadan bahsetmek doğru olmaz ancak, mutlaka değişikliklere neden olur" diyor.Wall-Mart, birimler içinde hızlı hareket edebilen bir yapı. Çok hızlı karar alabiliyor. Fiyat dengesini, iyi analiz ederek, hedef fiyatlar ile Üretici- Tüketici dengesini kuruyor.
SABİH SAMUR YORUMU: Çok büyük ölçekli yabancı menşeli süpermarketlerin ülkeleri sömürdüğüne inanan bir kişi olmama rağmen Wal mart'ın Türkiye'ye bir an önce gelmesini istiyorum.Çünkü maalesef marketçilik özellikle doğu kökenli vatandaşlarımızın konuya "BÜYÜK BAKKAL" mantığıyla bakmalarından dolayı kaliteli hizmet verememekte,istedikleri gibi fiyatlarla oynamaktadırlar.Fiyatın haricinde kendi satış yasalarınıda oluşturdular.Filanca markanın ürünleri satılmaz,içki satılmaz vb. gibi.Hâl böyle iken sanırım bu gelişme Türk tüketicileri için bir fırsat olacaktır.En önemlisi beyanlarında yer alan "Çok sayıda istihdama
neden olacak ve de Türk ürünleri satın alacak" ibaresi çok önemli.Bu ibarenin takipçisi olmak ve bunu garantilemek gerekiyor.

Hiç yorum yok: