18 Aralık 2008 Perşembe

TÜRKİYE'DE ÜRETENLERE SAYGILARIMLA...



15 yıldır 33 ülkenin çocuklarını giydiren Wenice Kids iç pazara önemli bir yenilikle giriyor. İlk kez hava durumuna göre bir dakika içinde ürünleri değiştiren otomatik raf sistemini uygulamaya hazırlanan şirket, 2010`da da dünyada ilk 10 firma arasına girmeyi hedefliyor



Çocuk giyim sektöründe 2008 yılında iç piyasa liderliğine göz diken Wenice, 2010 yılında da sektöründe dünyanın ilk 10 firması arasında yer almayı hedefliyor. İnovasyon ve Ar-Ge çalışmalarına öncelik verdiklerini söyleyen Venice Kids CEO`su Oktay Özdemir, üzerinde çalıştıkları projeler hakkında da bilgi verdi. Akıllı mağazalar üzerinde çalıştıklarını kaydeden Özdemir`Hava değişimine göre mağazanın rafları bir dakikada o havaya uyumlu ürün konseptine bürünecek` dedi.

İHTİSAS MAĞAZASI

ENGELLİ çocuklara özel giysileri de yakında piyasaya süreceklerini kaydeden Özdemir, `Engelli çocuklar için içinde fizyoterapistin de olduğu ihtisas mağazaları olacak. Ayrıca ısıyı ayarlayan mont da geliştirdiğimiz projeler arasında. Satın alma psikolojisi oluşturuyoruz. Bir kırmızı etiketli ürün aldığınızda Kızılay`a, yeşil etiketli aldığınızda aldığınızda çevreye, mavide kimsesiz çocuklara, beyaz aldığınızda engelli çocuklara destek oluyorsunuz. Bir Mevlana koleksiyonu yapıyoruz. Dünyaya barış gerekli konseptiyle Mevlana günü dolayısıyla yapılacak şenliklerde yer alacağız. 30 Ağustos için projelerimiz var` diye konuştu.

202 ŞUBESİ VAR

WENICE Yönetim Kurulu Başkanı İdris Akdoğan ise 2007`yi 10 milyon dolar ciro ile kapatacaklarını, 2008 yılında da pazar lideri olacaklarını söyledi. Venice Yönetim Kurulu Üyesi Nazif Zafer, iç piyasanın işlerinin yüzde 5`ini oluşturduğunu ağırlıklı olarak dışarıya çalıştıklarını hatırlatarak ilk 5 ayda 10 milyon Euro ihracat yaptıklarını yıl sonunda 30 milyon Euro ciro hedeflediklerini söyledi. Zafer, 2008 yılında ise bu rakamı 100 milyon Euro`ya çıkaracaklarını kaydetti. Şirket halen 33 ülkede 202 mağaza ve 370 satış noktasında kendi markalarıyla faaliyet gösteriyor.


Sitemizi takip edenler çok iyi bilirler ki Sabih Samur olarak fiyat tutmuyor bahanesi ile yurt dışında üretim yaptıranlara ve hatta yatırım yapanlara nefesim yettiği kadar karşı çıktım ve çıkmaya da devam ediyorum.


Bu karşı çıkışın doğru olduğunu yaşayarak gördük.İsim zikretmek istemiyorum fakat çok kuvvetli mağazalar zincirine sahip olan firmalarımız, Çin ve diğer Uzak Doğu ülkelerinde yaptırdıkları üretimle çok ciddi kazançlar elde ettiler.Yalnız hesap edemedikleri ve planlamadıkları ise işten çıkarttıkları personel, aynı zamanda potansiyel müşteri ve kendi ürününün ayaklı pazarlamacısıydı.


Dünya Krizini bir kenara koyarsak, biz tekstil sektörü olarak(iç pazar için konuşuyorum) kendi hatalarımızın kurbanı olduk.


Neler yaptık?


1-Şanımız yürüsün havamız olsun diye,her AVM'de yer aldık.


2-Boyumuzdan ve bütçemizden büyük reklam kampayaları yaptık.


3-"OUTLET" denen ucube kelimenin kendi ekmeğimize taş koyduğunu regola malımızı, BUTİK kalitesindeki imajımızı PAZAR mantığına ve havasına büründürdüğünü göremedik.


Türkçesi ayağa düştük.





Bu esnada Türkiye'ye ve Türk insanına, Türk gücüne inanan gerçek müteşebbisler ise uzun vadede kazandı ve kazanmaya devam edecek.


Bu bilgiler ışığında Türkiye'ye hizmet eden VENICE KIDS yönetimini ayakta alkışlıyor saygı ve şükranlarımı sunuyorum.


Her şey bu vatan için!





Sabih Samur

Hiç yorum yok: